Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

wakacje

Wydarzenia wakacyjne

Pokaz mody letniej i plażowej "Latem modnie i wygodnie".

Wakacyjne malowanie na płótnie.

Wyjście na lody. Były pyszne.

lody

Co w trawie piszczy?

Na placu przedszkolnym.

plac

Zabawy na placu przedszkolnym. Upał wiec zabawy z wodą wskazane.

26.07. Wycieczka do Grot Nagórzyckich

Tomaszów Mazowiecki - nasze rodzinne miasto ma wiele atrakcyjnych turystycznie miejsc. Takim szczególnie wyjątkowym jest Tomaszowska Okrąglica - kompleks Niebieskie Źródła , Skansen Rzeki Pilicy i Groty Nagórzyckie. My Przedszkolaki - bardzo chcieliśmy je zwiedzić, dlatego z ochotą pojechaliśmy wynajętym autobusem MZK do Grot Nagórzyckich - pozostałości po dawnej kopalni piasku szklarskiego - z podziemną trasą turystyczną. Po tym tajemniczym, zawsze chłodnym i pełnym uroku miejscu oprowadził nas pan przewodnik, ciekawie opowiadając o dawnej świetności Grot -wydobywaniu i wykorzystywaniu piasku do produkcji szkła w niedziałającej obecnie piotrkowskiej hucie oraz o starej legendzie Grot Nagórzyckich - kuszącym górników do złych uczynków diable i zbóju Madeju. Ale my się nie baliśmy, bo wiemy, ze to takie bajki - a bajki muszą kończyć się dobrze. Potem mieliśmy zabawy warsztatowe z piaskiem (super zabawa!). Zakończeniem zwiedzania był film edukacyjny o historii Grot Nagórzyckich,.o trudnej i niebezpiecznej pracy górników wydobywających spod ziemi piasek. Obejrzeliśmy również wystawę rękodzieła hutniczego. W drodze powrotnej widzieliśmy działającą obecnie kopalnię piasku "Biała Góra", podziwialiśmy Zalew Sulejowski z pływającymi po nim żaglówkami i  z piękną mariną a także Rezerwat Niebieskie Źródła - otoczone zieloną otuliną drzew i krzewów. Pomachaliśmy jeszcze Skansenowi i Pilicy, by z za chwilę z uśmiechem powitać nasze przedszkole.  P.S. Bardzo dziękujemy kierowcy autobusu MZK - Panu Kazimierzowi Kmicie za pełną uroku wycieczkę.

28.07. - quiz i Makieta "Tomaszowska Okrąglica"

W ciągu ostatnich kilkunastu dni pobytu w przedszkolu odwiedziliśmy i poznaliśmy ciekawe turystycznie miejsca naszego rodzinnego miasta Tomaszowa Mazowieckiego. Naszą wiedzę o mieście podsumowaliśmy w Quizie tematycznym "Co wiem o moim mieście". No cóż - wypadliśmy świetnie! Potem, pod czujnym okiem pań Gosi i Magdy wykonaliśmy makietę przestrzenną "Tomaszowska Okrąglica" , do której wykorzystaliśmy tekturę, bibułę, rolki papierowe i farby. Nasze panie zrobiły ważne napisy. Możemy ją oglądać w holu przedszkola. Nam i naszym rodzicom bardzo się podoba. P.S. Już wiemy, co to jest "Tomaszowska Okraglica" i na pewno wybierzemy się tam z mama i tatą. A może babcia i dziadek opowiedzą nam coś więcej o naszym mieście i regionie? - bo przecież wakacje to czas podróży i poznawania ciekawych miejsc.

okraglica

Spacer do parku.

park

Wyjście do Muzeum im. Antoniego hr. Ostrowskiego

Po śniadaniu wszyscy raźno pomaszerowaliśmy do Muzeum w Tomaszowie Mazowieckim. Nasze muzeum to bardzo ważne i ciekawe miejsce, w którym można poznać historię naszego miasta i regionu, obejrzeć wspaniałe wystawy i eksponaty. My wybraliśmy się na warsztaty przyrodnicze "Poznajemy region przyrodniczy - ekosystem leśny", które prowadziła pani Ewa Przybysz - pracownik Działu przyrodniczego Muzeum. Obejrzeliśmy krótka prezentację multimedialną o lesie, słuchaliśmy odgłosów zwierząt i ptaków, odgadywaliśmy ich nazwy oraz kolorowaliśmy w kartach pracy. Widzieliśmy także duże i małe eksponaty zwierząt leśnych. Na koniec obejrzeliśmy film edukacyjny o tym, jakie zachowania nie są w lesie wskazane - hałasowanie, rozpalanie ognisk, śmiecenie, płoszenie zwierząt, niszczenie ścieżek i barierek leśnych. Wszystkie rady ekologiczne zapamiętamy po to, aby zawsze dbać o przyrodę i środowisko naturalne.

muzeum

Wyjście do Skansenu rzeki Pilicy.

Skansen Rzeki Pilicy to wyjątkowe i unikatowe w regionie miejsce, w którym gromadzone są sprzęty i eksponaty z dawnych czasów. My - ciekawi poznania tego miejsca, wybraliśmy się tam pieszo całą przedszkolną gromadką. Pogoda była piękna - my dobrze przygotowani, więc wycieczka zapowiadała się wspaniale. I tak było. W Skansenie powitał nas miły pan przewodnik, który oprowadził nas po całym obiekcie i ciekawie o nim opowiadał. Widzieliśmy duże pojazdy i sprzęt wojskowy, weszliśmy do ciemnego schronu, ale nie baliśmy się wcale, bo były z nami nasze panie. Potem oglądaliśmy zagrodę wiejską z dawnych lat oraz młyn, w którym próbowaliśmy zmielić ziarno na mąkę. Obejrzeliśmy również pięknie zachowaną do naszych czasów starą stacyjkę kolejową, tory i mostek kolejowy. Po tym, co widzieliśmy w Skansenie Rzeki Pilicy mamy przekonanie, że codzienna praca w dawnych czasach wymagała wiele trudu i siły. Dzisiaj ludziom żyje się łatwiej i wygodniej dzięki nowoczesnym urządzeniom.

Wyjście do Rodzinnych Ogrodów Działkowych.

Zwiedziliśmy ogródki działkowe przy ulicy Wierzbowej. Korzystając z zaproszenia gospodarza jednego z nich obejrzeliśmy grządki z warzywami, rabaty kwiatowe. Jedliśmy pyszne młode marchewki i agrest. Było bardzo wesoło i smacznie.

"Tydzień z językiem angielskim".

Poznaliśmy bliżej Wielką Brytanię. Utrwaliliśmy również słownictwo poznane na zajęciach z języka angielskiego.

angielski

angieski

"Wakacyjne laboratorium"
I tak w zajęciach "Zabawy badawcze z magnesami" dzieci bawiły się magnesami. Poznały siłę przyciągania i odpychania.
Drugi dzień to "Co spadnie szybciej"- czyli zapoznanie ze zjawiskiem tarcia.
Trzecie doświadczenie pokazywało działanie proszku na brud podczas prania.
Na koniec dzieci wyprodukowały "Czarodziejski piasek"- którym wspaniale się bawili nawet gdy padał deszcz.

"Wakacyjny wypoczynek nad morzem i w górach'.
Hodowla kryształków soli - etapy:
1. Wlanie ciepłej wody do słoika,
2. Wsypywanie soli
3. Mieszanie
4. Umieszczanie w słoiku nitki
Obserwowanie po kilku dniach efektu skupiania się soli na słoiku i nitce podczas parowania wody ze słoika.

W ramach tematyki o bezpieczeństwie podczas wakacyjnego wypoczynku dzieci uczyły się zasad udzielania pierwszej pomocy podczas utraty przytomności z wyczuwalnym oddechem,, braku oddechu u osoby nieprzytomnej, skaleczeń.

..............................................................................................................................................................................................