Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ważniaki

W pizzerii

03.06.2024
W pizzerii

W pizzerii

03.06.2024

27 maja byliśmy na warsztatach kulinarnych w pizzerii Da Grasso. Było smakowicie...

 

07.12.2021r. Wtorek

  1. W świecie dinozaurów – oglądanie ilustracji przedstawiających dinozaury, wypowiadania nazw dinozaurów z podziałem na sylaby i z klaskaniem: Pterodaktyl, Brontozaur, Diplodok.
  2. Słuchanie piosenki (You Tube) „Dinozaury z Juraparku – Dinozaury są wśród nas”
  3. Zabawa ruchowo naśladowcza przy  piosence – dzieci chodzą na czwokaka a podczas refrenu chodzą na palcach i wyciągają szyję.
  4. Praca plastyczna

3 latki – kolorowanie dowolnego wydrukowanego dinozaura

4 latki – samodzielne rysowanie dinozaura

08.12.2021r. Środa

  1. Zabawa dydaktyczna PRAWDA czy FAŁSZ:

Dinozaury były duże. Dinozaury śpiewały piosenki, dinozaury chodziły do przedszkola, dinozaury żyły na wolności.

  1. Zabawa z wierszykiem – masażykiem

3 latki -

Dino - z opisem masowania

Ma pazury do drapania, (drapiemy plecy)
Silny ogon do machania, (przesuwamy ręką po plecach)
Wielką paszczę do łapania (podszczypujemy dłońmi plecy)
Dino robi: CHAP, CHAP, CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

4 latki -

DINOZAURY – z opisem masażu

Wielkie gady, chyba wiecie?  (dociskamy plecy pięściami)
Królowały na tym świecie.

Ostre zęby i pazury, (podszczypujemy / drapiemy plecy)
Pochodziły z kredy, z jury…

Pterozaury latające (muskamy plecy rękami)
Plezjozaury pływające (dociśniętą pięść przesuwamy falistym ruchem)
Stegozaury ostre kolce (uciskamy plecy palcami)
A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

Zauropody – ciężkie nogi (dociskamy plecy pięściami)
Triceratops miał trzy rogi (uciskamy 3 palcami)
Velociraptor szybko biegał (palce przebiegają szybko po plecach i głowie)
A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

  1. Paca plastyczna

3 latki – samodzielnie rysuje trzy koła w kolejności od najmniejszego do największego

4 latki – samodzielnie rysuje pięć kół w kolejności od największego do najmniejszego i odwrotnie

09.12.2021r. Czwartek

  1. Omówienie wyglądu dowolnego dinozaura, ze zwróceniem uwagi na jego wielkość, kolor umaszczenia, ilość odnóży, zapamiętanie jego nazwy.
  2. Praca plastyczna „Dinozaur z rolki” - dziecko maluje rolkę po papierze toaletowym lub po ręczniku papierowym na kolor zielony lub brązowy.

3 latki – rodzic wycina dziecku z papieru kształt głowy, odnóży, ogona, a dziecko dokleja do pomalowanej rolki

4 latki – dziecko samodzielnie wycina narysowane przez rodzica odnóża, głowę, ogon i dokleja do pomalowanej rolki

  1. Zabawa matematyczna „Układamy rytmy” - przygotowujemy dla dziecka pocięte w paski kawałki papieru

3 laki – w dwóch kolorach

4 latki – w trzech kolorach

Następnie układamy przed dzieckiem paski np.: czerwony, niebieski, czerwony, niebieski – dziecko odtwarza podany wzór.

To samo powtarzają 4 latki z większą ilością kolorów. Kolory można dowolnie mieszać

03.12.2021r piątek

  1. Święto Górnika czyli Barbórka – rozmowa z dzieckiem o górnika, jego pracy oraz węgla
  2. Zabawa dydaktyczna KOLORY – rodzic mówi do dziecka zdanie wstawiając na początku dowolny kolor np.: CZERWONE jak.... NIEBIESKIE jak...

Dziecko wymienia przedmioty, zwierzęta, owoce na podany kolor.

  1. Praca plastyczna „Czarno czarne”

3 latki – maczają palec w czarnej farbie a następnie odciskając go na kartonie tworzą dowolne wzory

4 latki – maczają palec w czarnej farbie, rysują kształt bryły węgla

06.12.2021r. Poniedziałek

  1. Słuchanie piosenki „Mikołaj jedzie samochodem” (you tube) – omawianie z dzieckiem treści piosenki
  2. Zabawa matematyczna z przeliczaniem ( 3 latki w zakresie liczby 4, 4 latki w zakresie liczby 5) – rodzic układa przed dzieckiem na dwóch kupkach dowolnie podzieloną liczbę przedmiotów, dziecko przelicza i szacuje gdzie jest więcej a gdzie mniej
  3. Praca plastyczna CZAPKA MIKOŁAJA

- 3 latki – rodzic przygotowuje dziecku 3 elementy czapki Mikołaja które dziecko składa w całość i nakleja na kartonie

- 4 latki – rodzic rysuje dziecku na kartonie 3 elementy czapki Mikołaja, dziecko wycina je samodzielnie i przykleja na kartonie.

2.12.2012r. środa

1. Słuchanie wiersza M. Konopnickiej pt. "Stefek Burczymucha" odpowiadanie na pytania dotyczące wiersza:

- Jak miał na imię chłopiec?

- Czy chłopiec był odważny?

- Czego nie bał się chłopiec?

- Czego wystraszył się chłopiec?

2. Zabawa mimiczna z lustrem "Straszne miny" - dziecko stojąc przed lustrem robi różne miny  np. ; groźna, zła, wesoła.

3. Praca plastyczna "Stworki" 3 latki i 4 latki- dziecko robi na połowie kartki robi kleksa z farby, następnie składa kartkę na pół odciskając tym samym farbę, do powstałego  kleksa dorysowują ręce, nogi, oczy oraz co tylko chcą aby powstały wesołe stworki.

30.11.2021r.  wtorek

  1. „Poznajemy i nazywany emocje” - rozmowa z dzieckiem dotycząca radości i smutku, co wywołuje w dziecku radość a co smutek
  2. Praca plastyczna

            3 latki- dziecko odrysowuje od np. talerzyka kształt dwóch kół, w jednym rysuje minkę wesołą a w drugim smutną

            4 latki – rysują na kartonie samodzielnie dwa koła w których rysują minkę wesołą i smutną

  1. Zabawa dydaktyczna „Powiedz to tak...” - dziecko powtarza po rodzicu zdania, najpierw w sposób smutny, następnie w sposób wesoły:

            Lubię jeść lody.

            Koty przyjemnie mruczą.

            Soki owocowe są bardzo zdrowe.

            Nie lubię być smutny/a.

            Boję się ciemności.

01.12.2021r. środa

  1. Zapoznanie dzieci z figurą geometryczną KWADRAT, przeliczanie boków, pokazywanie na paluszkach cyfry 4
  2. Praca plastyczna

            3 latki – dziecko z pomocą rodzica rysuje kwadrat oraz koloruje go w w dwóch dowolnych kolorach

            4 latki – dziecko samodzielnie rysuje kwadrat oraz koloruje go w czterech dowolnych kolorach

  1. Zabawa poszukiwawcza- dziecko odszukuje w domu przedmioty które mają kształt kwadratu, dzielą jego nazwy na sylaby z klaskaniem.

Witamy serdecznie Mamusie i Tatusiów naszych dzieci!

Już niedługo najpiękniejsze święta, o których dzieci powinny pamiętać – Dzień Mamy - a za miesiąc Dzień Taty.

Od wielu lat organizowałyśmy te dwa święta w jedną uroczystość. W tym roku zrobimy to troszkę inaczej – rozdzielimy te święta.

Drodzy Rodzice - Kochamy Was bardzo i pamiętamy o Was. Żałujemy, że nie możemy się spotkać razem w przedszkolu – to są dla nas (i mamy nadzieję, ze i dla Was) zawsze

najpiękniejsze chwile, kiedy możemy w formie występu dzieci, podziękować Wam za Waszą troskę, wychowanie, mądrość i miłość, jaką dajecie swoim dzieciom.

Zatem już dziś przesyłamy najpiękniejsze życzenia dla wszystkich Mam, bo już niedługo Wasze święto! Prosimy Mamy w dniu święta o odtworzenie piosenki z linku (lub youtube).

  • A dla Tatusiów również mamy piosenkę (poniżej) ale dopiero uczymy się. W dniu święta Taty prosimy o odtworzenie piosenki z linku (lub youtube). Przypomnimy Wam o tym, kochani Tatusiowie!

 Poniżej linki do piosenek dla mamy i też dla taty:

  1. Dla mamy - „Kocham Cię tijamo, żetem” (wymowa - tijamo po włosku, żetem – po francusku – znaczenie: kocham Cię)

https://g.co/kgs/QV6fUS

Piosenka :Kocham Cię” - tekst: (z wymową) – (Dzień Mamy 26.05. – środa)

  1. Usiądź mamo przy mnie blisko I posłuchaj tych słów,

Ty z pewnością wiesz to wszystko, Jednak powiem to znów.

ref.: Kocham Cię Tijamo, żetem

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.                

powt.

  1. Popatrz mamo w moje oczy Ujrzysz w nich miłość mą. Nawet bardzo późno w nocy Śpiewać będę Ci

ref.: Kocham Cię Tijamo, żetem

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.               

powt

  1. Dla taty – „Mój tata” (dzień Taty 23.06. środa) https://youtu.be/gf0NbCPJIrQ

Piosenka „Mój tata” - tekst

  1. Kto pomoże, kto przytuli, kto wciąż blisko jest, kto zawiąże sznurowadło, gdy rozwiąże się? Kto zabierze mnie na lody, kto mi kupi psa, kto kanapkę

najsmaczniejszą do przedszkola da?

Ref.: Ja i mój tata to super przyjaciele.

Gdy jesteśmy razem, jest raźniej i weselej.

Jak tylko potrzebuję, to tata obok jest.            

X Przyjaciel to prawdziwy – na dobre i na złe.

  1. Gdy mi smutno i gdy czasem płakać mi się chce, tata weźmie na kolana i przytuli mnie. I tak pięknie opowiada, bajki czyta mi, a gdy obok mnie zasypia, mam cudowne

Ref.: Ja i mój tata…

  • Tata uczy mnie, jak dobrze i jak pięknie żyć, jak odpowiedzialnym i jak dzielnym dzieckiem być. Więc mój tata to najlepszy, najwspanialszy wzór.

To kolega i przyjaciel – to jest tata mój!

Ref.: Ja i mój tata…

Wiersz Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata”:

Mama i Tata to świat mój cały,

Ciepły, bezpieczny, barwny wspaniały!

To dobre, czułe, pomocne ręce

I kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

Wakacje w górach, nad morzem, na wsi.

Loty huśtawką – prawie do słońca!

Oraz cierpliwość – co nie ma końca.

Kochana Mamo! Kochany Tato!

Chcę podziękować dzisiaj Wam za to

Że mnie kochacie, że o mnie dbacie

I wszystkie psoty mi wybaczacie.

Wychowawczynie grupy: Barbara Fajfer, Małgorzata Baranowska

PRACA ZDALNA W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

16.04.2021r.

zadania dla dzieci [.pdf, 112.48 kB]

15.04.2021r.

zadania dla dzieci

14.04.2021r.

zadania dla dzieci [.pdf, 145.26 kB]

13.04.2021r.

zadania dla dzieci [.pdf, 74.46 kB]

12.04.2021r.

zadania dla dzieci

język angielski

09.04.2021r.

zadania dla dzieci

08.04.2021r.

zadania dla dzieci [.pdf, 106.38 kB]

07.04.2021r.

zadania dla dzieci

karta pracy 1 [.pdf, 33.51 kB]

karta pracy 2

karta pracy 3

karta pracy 4

06.04.2021r.

zadania dla dzieci

język angielski

02.04.2021r.

zadania dla dzieci

01.04.0221r.

zadania dla dzieci [.pdf, 77.05 kB]

życzenia wielkanocne [.pdf, 110.55 kB]

31.03.2021r.

język angielski [.pdf, 360.13 kB]

zadania dla dzieci [.pdf, 76.37 kB]

30.03.2021r.

zabawy i ćwiczenia dla dzieci [.pdf, 233.41 kB]

29.03.2021r.

I.Słuchanie piosenki „Koszyczek dobrych życzeń” ( sł. I muz. Krystyna Gowik)

1.Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,

A z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.

Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak,

Dziwi się biały baranek: „ O!  Kto to wszystko będzie jadł?”

 Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyka zjadł,

A to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń.

Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyka szybko bierz!

I życz szczęścia, pomyślności, a na Święta dużo gości.

  1. Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.

Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.

Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,

Lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł!?

Ref.: Mama, tata, …..

  1. Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia.

Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia.

I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są,

A mamy babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.

Ref.: Mama, tata, …..

*Ćwiczenia poranne: z piłeczką

-„Wysoko-nisko” – ćwiczenia dużych grup mięśniowych.

Na hasło Wysoko – stanie na palcach, ręce w górze z piłeczką

Na hasło Nisko – przysiad podparty, stukanie piłeczką o podłogę.

- Toczenie piłeczki wokół siebie w siadzie skrzyżnym – ze zmianą kierunku na hasło

- „Przeskocz piłeczkę” – przeskoki obunóż przez piłeczkę

- „Podrzuć i złap” – marsz po kole w rytmie 1,2,3,4, - podrzut i łapanie w dwie ręce

*Szukanie w internecie ciekawostek na temat tradycji wielkanocnych: pisanki, jajko, zajączek, palma

Praca z książką s.58-61 – słuchanie czytanego tekstu;

Dzieci 6-latki – głośne czytanie tekstów

  1. Odkrywanie litery f małej i F wielkiej – drukowanej i pisanej.

*Karta pracy ”Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia” s 67:

- opis obrazka, określanie pierwszych głosek w nazwach rysunków

- zaznaczanie litery f, F w wyrazach

- rysowanie po śladach i kolorowanie obrazków

*Karta pracy „Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia” s 66:

- rysowanie cebuli po śladzie bez odrywania kredki od kartki

* Karta pracy „Litery i liczby” cz.2. s.58-61 (6-latki)

- podział na sylaby far-by, liczenie sylab (2), liczenie głosek (5)

- kolorowanie w wyrazach na niebiesko liter f, F

- czytanie sylab, tekstu

- wodzenie palcem po literze, pisanie po śladach i samodzielnie

III. Zabawa plastyczna „Pisanki” – z wykorzystaniem różnych materiałów: farby, włóczka, kolorowy papier, mazaki, klej, pędzel, nożyczki oraz ugotowane na twardo jajka

- oklejanie, naklejanie, malowanie, kolorowanie - ozdabianie według wybranej techniki.

PRACA ZDALNA W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

30.06.2020r.(wtorek)

  1. „Papierowe paski” - dziecko tnie lub rozdziera gazetę na paski, następnie układa je w kolejności rosnącej oraz malejącej, układanie dowolnej kompozycji z pasków na dywanie
  2. „Mam zasady na odpady” - utrwalanie piosenki

Dla dzieci pięcioletnich: Głoskowanie i przeliczanie głosek w słowach (metal, plastik, papier, korek, butelka)

29.06.2020r. (poniedziałek)

  1. „Kopiujemy rysunki” - zabawa plastyczna, zadaniem dziecka jest przekalkowanie przez papier śniadaniowy, rysunków związanych z latem
  2. „Taniec z butelką” - zabawa ruchowa w parach, taniec z rodzicem, butelkę trzymamy głowami, brzuchami, kolanami.

Dla dzieci pięcioletnich: Echo rytmiczne” - powtarzanie rytmu wystukanego przez rodzica (np. uderzanie raz w butelkę, trzy razy o podłogę, dwa razy klaskanie)

26.06.2020r.(piątek)

  1. „Spacerujemy i obserwujemy” - spacer po najbliższej okolicy. Dziecko nazywa przedmioty z plastiku oraz z metalu które uda mu się zauważyć podczas spaceru.
  2. „Kolorowe kompozycje – zabawa manipulacyjna. Wykorzystanie plastikowych korków do układania różnorodnych kompozycji. Nazywanie swoich wytworów.

Dla dzieci pięcioletnich: „Pilnuj swojej gazety” - zabawa ruchowa z elementami skoku. Dziecko umieszcza między kolanami kartkę z gazety a następnie skacze do przodu po całej długości pokoju.

25.06.2020r.(czwartek)

  1. „Moja grzechotka” - wykonanie własnoręcznie instrumentu z wykorzystaniem metalowej puszki lub małej plastikowej butelki oraz ryżu, grochu lub kaszy. Ozdabiamy instrument wg własnego pomysłu
  2. „Śmieci precz” - zabawa ruchowa z elementami z elementami rzutu i celowania. Wykorzystanie zgniecionej gazety, kosza na śmieci. Zliczanie trafionych rzutów.

Dla dzieci pięcioletnich: „Zbieramy śmieci” - zabawa ruchowo naśladowcza. Dziecko szuka w domu niepotrzebnych przedmiotów i wrzuca je do kosza na śmieci.

24.06.2020r.(środa)

  1. „Mam zasady na odpady” - słuchanie piosenki. Swobodne improwizacje ruchowe do piosenki.
  2. „Omijamy butelki” - zabawa ruchowa. Wykorzystujemy kilka butelek i opaskę na oczy. Dziecko z zasłoniętymi oczami porusza się między butelkami, kierowane słowami rodzica

Dla dzieci pięcioletnich: Gimnastyka buzi i języka” - kląskanie, parskanie, dmuchanie w piórka, mycie językiem zębów górnych i dolnych.

23.06.2020r.(wtorek)

  1. „Rady na odpady” - bajka ekologiczna lub program dokumentalny dla dzieci (internet)
  2. „Dzieci segregują śmieci” praca plastyczna w oparciu o film „Rady na odpady”

Dla dzieci pięcioletnich” Co wiemy o śmieciach”zabawa słowna. Dziecko wymienia kolory pojemników na śmieci do których wrzucamy odpowiedni rodzaj śmieci (żółty, zielony, niebieski, brązowy)

22.06.2020r.(poniedziałek)

  1. „Kolorowy rytm” - układanie dowolnego rytmu z kolorowych kół wyciętych z kolorowych kartonów (10 elementów)
  2. „Śmieci” - zabawa kierowana, układamy dwa koła ze sznurków, umieszczamy w nich przedmiotów (książka, długopis, kartka papieru, torebka foliowa, butelka, puszka, dowolna zabawka). Segregacja przedmiotów, określenie których jest więcej a których mniej

Dla dzieci pięcioletnich: „Nasze pudełka” - praca plastyczno techniczna, wykorzystanie pudełka po butach z przykrywką. Ozdabiamy pudełka wg własnego pomysłu tworząc „Pudełko na skarby”

19.06.2020r.(piątek)

  1. „Leniwa ósemka” ćwiczenia grafomotoryczne, wodzenie palcem po narysowanej na kartce ósemce (naprzemiennie lewą i prawa ręką a następnie obiema)

„Wakacje w górach” - praca plastyczna, wyprawka (karta pracy nr 28-kredki, wata)

18.06.2020r.(czwartek)

  1. „Wakacyjne rady” - rozmowa w oparciu o wiersz Barbary Kosmowskiej „Podjudzajka” (internet), wypowiedzi dziecka na temat treści wiersza
  2. „Już wkrótce wakacje” - zabawa przy piosence, umuzykalnianie dziecka

Dla dzieci pięcioletnich: praca z książką (cz.4 s.64-65)słuchanie tekstu, liczenie, kolorowanie elementów

17.06.2020r.(środa)

  1. „Powtórz rytm” - wykorzystanie klocków z których układamy dowolny rytm a następnie powtarzamy go kilka razy.
  2. „Co widzisz na obrazku?” - nazywanie miejsc pokazanych na obrazku, łączenie w pary, kolorowanie,przeliczanie (karta pracy cz.2 str.60)

Dla dzieci pięcioletnich: „Czym podróżujemy”- rozmowa w oparciu o kartę pracy cz.4 str.62-63)

16.06.2020r. (wtorek)

  1. „Już wkrótce wakacje” słuchanie piosenki (internet) , rozmowa kierowana na temat tekstu piosenki
  2. „Moja ulubiona zabawka w przedszkolu” - praca plastyczna z wykorzystaniem kredek pastelowych oraz chusteczki higienicznej (do rozcierania)

Dla dzieci piecioletnich: „Pajacyki i misie” - zabawa ruchowa w formie naśladowczej, naśladowanie na zmianę wesołego pajacyka lub smutnego misia.

15.06.2020r. (poniedziałek)

  1. „Zabawkowe smutki” - słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej (książka str. 78-79) karta pracy do wykonania (cz.4 str.61)
  2. „Słyszę, rozumiem, zapamiętuję” - ustawianie zabawek zgodnie z instrukcją, ustawianie trzech lub więcej zabawek. Dziecko nazywa zabawki, dzieli nazwy na sylaby, głoskuje. Zabawki zamieniamy miejscami.

Dla dzieci pięcioletnich: „Płyniemy z wiatrem” - ćwiczenia oddechowe, w połowę ziemniaka wbijamy patyk do szaszłyków, do którego za pomocą sznurka przyczepiamy chusteczkę higieniczną(model żaglówki), następnie dmuchamy w żagiel

12.06.2020r..(piątek)

  1. „Wakacyjne bagaże” - zajęcia matematyczne (karta pracy cz.2 str.58), przeliczanie, rysowanie elementów, wypowiadanie się na zadany temat
  2. „Wesołe rybki” - rysowanie szlaczków po śladzie i samodzielnie, rysowanie rybek (karta pracy cz.4 str.59)
  3. „Wakacyjne plany” - ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej „Wakacyjne plany”

Dla dzieci pięcioletnich: „Łódka” - wykonanie łódki na podstawie instrukcji (karta pracy cz.4 str.60), rysowanie po śladzie

10.06.2020r.(środa)

  1. „Co pływa, co tonie?” - zabawy badawcze, wykorzystanie miski z wodą oraz różnego rodzaju przedmiotów, w ym materiały naturalne (kamień, piórko, korek, patyk)
  2. „Wakacyjna gimnastyka” - zabawa bieżna w formie naśladowczej, na przemian z wystukiwaniem rytmu dziecko wykonuje określone ruchy (skłon, klaśnięcie, podskok, klaśnięcie itp.) Kilka razy powtarzamy ten sam rytm

Dla dzieci pięcioletnich: „Co jest cięższe a co lżejsze” - ćwiczenia matematyczne (kara pracy cz.4 str.55)

09.06.2020r.(wtorek)

  1. „Moje wymarzone wakacje” - praca plastyczna, malowanie na podkładzie z gazy na kartce z bloku technicznego (kartka pokryta klejem i przyklejoną gazą)
  2. „Na lotnisku”  zabawy konstrukcyjne (hangar, garaż dla samochodów), wykorzystanie klocków różnego rodzaju

Dla dzieci pięcioletnich: Rysowanie szlaczków (karta pracy cz.4 str.53

08.06.2020r.(poniedziałek)

  1. Słuchanie opowiadania B.Szelągowskiej „Wakacyjne podróże” (internet). Książka str. 76-77. Wykonywanie mapy lub globusa
  2. „Samoloty” - oglądanie albumów, książek, czasopism dotyczących samolotów, rozmowa z rodzicami na temat samolotów

Dla dzieci pięcioletnich: Zabawa ruchowa w formie naśladowczej „Jestem samolotem”

05.06.2020r.(piątek)

  1. „Zabawa z chustką” taniec z chustką przy ulubionych piosenkach
  2. „Kolorowa kompozycja” - przyklejanie na kartonie wyciętych wcześniej kolorowych figur geometrycznych. Powstały obrazek tytułujemy

Dla dzieci starszych: „Zabawa w słowa” - głoskowanie i przeliczanie głosek w słowach (Inka, Zulu, Bubu, Namoko, Bambo, Paloma, Diego)

04.06.2020r.(czwartek)

  1. Słuchanie wiersza „Dzieci na ziemi” Agaty Widzawskiej (internet), omówienie z dzieckiem treści wiersza z wykorzystaniem mapy świata
  2. „Mamo, tato zgadnij co robię” - dziecko wykonuje różne czynności a rodzic odgaduje co pokazuje dziecko

Dla dzieci starszych: wykonanie ilustracji do wiersza „Bambo”

03.06.2020r. ( środa)

  1. „Skąd jesteśmy i ile mamy lat” - zabawa matematyczna. Karton dzielimy na cztery części, w każdej części rysujemy uśmiechniętą buźkę innego koloru (z różnych krajów świata), dziecko nadaje każdej narysowanej buźce imię i przelicza litery w wymyślonym imieniu, ile liter w imieniu tyle lat ma dziecko z obrazka
  2. „Chińczyk” - wspólna gra z rodzicami

Dla dzieci starszych: „Imienne echo” - zabawa z połką, rodzic rzuca piłkę do dziecka wypowiadając dowolną sylabę, dziecko ma za zadanie połączyć wszystkie sylaby i powtórzyć powstałe słowo (imię)

02.06.2020r. (wtorek)

  1. „Kto mnie woła” - zabawa słuchowa wspólnie z rodzicami (dziecko siedzi z zasłoniętymi oczami, rodzice po cichu nawołują dziecko, można zmieniać tonację głosu, dziecko odgaduje przez kogo zostało zawołane)
  2. „Przyjaciel” -  rozmowa z dzieckiem inspirowana wierszem Jadwigi Koczanowskiej „Przyjaciel (internet)
  3. Dla dzieci starszych: Narysuj siebie w swoim ulubionym ubraniu i z ulubioną zabawką, dorysuj ramkę i pokoloruj ją.

01.06.2020r. (poniedziałek)

  1. „Inni, a tacy sami” - słuchania opowiadania Agaty Widzawskiej „Język migowy” (internet)
  2. „Wiem co chcesz pokazać”- zabawa ruchowo pantomimiczna, zabawa z rodzicami z zamianą ról

„Letnie zabawy z wodą i piaskiem” - zabawa badawcza (puszczanie papierowych łódeczek w misce z wodą i dmuchanie na nie, lekkie uderzanie dłońmi o powierzchnię wody, dmuchanie w wodę przez słomkę, rysowanie palcem po piasku rozsypanym na tacy)

29.05.2020r.(piątek)

  1. „Kolorowy bukiet dla mamy” - wycieczka na łąkę z mamą i tatą, zrywanie kwików, tworzenie bukietu dla rodziców
  2. „Masażyk” - zabawa rozwijająca zmysł dotyku, dziecko siada z rodzicami jedno za drugim i wykonują sobie masaż pleców, następnie wszyscy wymieniają się miejscami

Pięciolatki: „Kwiat dla rodziców” - dziecko ozdabia w dowolny sposób drewnianą łyżkę w taki sposób aby powstał kwiat

28.05.2020r.( czwartek)

  1. „Szczęście” - rozmowa z dzieckiem wyjaśniająca pojęcie szczęście, szczęśliwy, szczęściarz
  2. „Pomaganie mamie” - zabawa naśladowcza z wykorzystaniem dowolnej melodii do tańca, na przerwę w muzyce dziecko wykonuje dowolną czynność jaką może pomagać mamie w obowiązkach domowych

Pięciolatki: „Jaki to zawód” - podział nazw wybranych zawodów na sylaby, wybrzmiewanie głosek na początku i na końcu słowa

27.05.2020r.(środa)

  1. „Co robi mama, co robi tata?” - rozpoznawanie i nazywanie zawodów z wykorzystaniem czasopism i książek
  2. „Spacer z mamą” - zabawa naśladowcza w formie opowieści ruchowej

Pięciolatki: „Kolorowa ramka” - wykonywanie szlaczka litero podobnego w formie narysowanych i pokolorowanych serduszek, tworzących ramkę do portretu rodziców

26.05.2020r.(wtorek)

  1. „Kalendarz” - zabawa badawcza z wykorzystaniem kalendarza, rozumienie słowa „święto/”, odszukanie w kalendarzu dat: 26 maj oraz 23 czerwiec
  2. „Co to jest” - zabawa rozwijająca zmysł dotyku, umieszczenie w nieprzezroczystym worku przedmiotów należących do mamy i taty, rozpoznawanie ich za pomocą dotyku

Pięciolatki: „Telefon do mamy” - zabawa naśladowcza polegająca na naśladowaniu własnych rodziców podczas rozmowy przez telefon

25.05.2020r. (poniedziałek)

  1. „Jak spędziliśmy sobotę i niedzielę?” - rozmowa z rodzicami, rodzic odwołuje się do przeżyć i emocji dziecka
  2. „Z mamą i tatą na fotografii” - zabawa przy dźwiękach spokojnej melodii, dziecko wykonuje własną impresję twórczą, na przerwę w muzyce wszyscy pozują do zdjęcia

Pięciolatki: „Portret mamy, portret taty” - wytłumaczenie dziecku znaczenia słowa portret, następnie dziecko wykonuje portrety rodziców

22.05.2020r.(piątek)

  1. „Ślimak” - układanie ze sznurka sylwety ślimaka, przyklejenie go na kartonie, dorysowanie głowy i czułków oraz nadanie mu imienia
  2. „Życie na łące” - słuchanie nagrań odgłosów dochodzących z łąki

Pięciolatki: Rysowanie szlaczków litero podobnych (spirale) przypominających kształtem muszlę ślimaka

21.05.2020r. (czwartek)

  1. „Jakie to zwierzę” - odgadywanie dowolnych zagadek dotyczących łąki
  2. „Bociany"– zabawa ruchowo naśladowcza, dziecko na zmianę chodzi a następnie stoi na jednej nodze, czynność powtarza kilkakrotnie

Pięciolatki: „Rumianki” - praca plastyczna z wykorzystaniem farb plakatowych oraz kulek z kolorowej bibuły (dziecko rysuje łodygi  kwiatów, następnie dokleja kolorowe kulki z bibuły)

20.05.2020r.( środa)

  1. Praca z książki o tematyce przyrodniczej, przedstawiającej rośliny i zwierzęta mieszkające na łące. Rozpoznawanie i nazywanie roślin i zwierząt
  2. „Kwiaty z łąki” - układanie kompozycji kwiatowych z kół o średnicy 2cm i 3cm, wyciętych z kolorowego papieru i przyklejanie na kartonie.

Pięciolatki: ”Bańki mydlane” - puszczanie baniek mydlanych oraz staranie się aby bańka jak najdłużej utrzymała się w powietrzu

19.05.2020r. (wtorek)

  1. „Smok łąkowy wielogłowy” - oglądanie dowolnego filmu przyrodniczego o łące, odpowiedzi dzieci na pytania dotyczące filmu

      Pięciolatki: „Mieszkańcy łąki” - podział nazw kwiatów, zwierząt na sylaby (mięta, lawenda, koniczyna, kret, osa, ślimak) oraz przeliczanie sylab

18.05.2020r.(poniedziałek)

  1. „Łąka w maju” - wycieczka na łąkę, wykorzystanie lupy lub szkła powiększającego, słuchanie odgłosów dochodzących z łąki.
  2. „Żabie skoki” - zabawa ruchowo naśladowcza przy piosence „Była sobie żabka mała” - skoki i podskoki.

           Pięciolatki: „Majowa łąka” - malowanie łąki na mokrym kleju farbami plakatowymi.

15.05.(piątek)

  1. „Podróż po Polsce” - zabawa z mapą, rozpoznawanie kolorów na mapie (jaki region, obszar oznaczony jest danym kolorem)
  2. Pięciolatki: „Ulica w dużym mieście” - oglądanie dowolnego obrazka przedstawiającego ulicę, nazywanie elementów, dzielenie ich nazw na sylaby.

14.05.(czwartek)

  1. „Orły” - zabawa bieżna, naśladowanie lotu orła przy dźwiękach dowolnego instrumentu. Na sygnał dzieci prostują ręce i odwracają głowę w stronę orła na godle Polski
  2. Pięciolatki: „Barwy ojczyste” - dowolny taniec przy muzyce z białymi i czerwonymi paskami bibuły.

13.05.(środa)

  1. „Wisła” - wyklejanie plasteliną narysowany wcześniej na kartonie kontur Polski, wykorzystanie niebieskiej plasteliny,
  2. Pięciolatki: „Posłuchaj i powiedz” - wybrzmiewanie głosek na początku i na końcu wyrazów (Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry), rozumienie nazw wyrazów.

12.05.(wtorek)

  1. „Jestem dobrym Polakiem” - nauka na pamięć wiersza Iwony Fabiszewskiej „Moja ojczyzna”
  2. Pięciolatki: „Kolorowy obrazek” - układanie kompozycji z białych i czerwonych prostokątów (2cm na 6cm) na niebieskim kartonie. Nazywanie swoich wytworów, przyklejenie elementów na kartonie.

11.05.(poniedziałek)

  1. "Flaga Polski” - wyklejanie konturu flagi Polski białymi i czerwonymi kulkami z bibuły
  2. Pięciolatki: „Odszukaj na mapie” - oznaczenie na mapie Polski za pomocą karteczek z napisami (Wisła, stolica, Bałyk, Tatry)podanych miejsc, dzielenie wyrazów na sylaby oraz przeliczanie sylab

08.05.2020r. (piątek)

  1. „Mapa Polski” – dziecko odszukuje na mapie morze, góry, jeziora oraz swoją miejscowość
  2. Z pomocą rodzica dziecko rysuje obrys naszego państwa, a następnie rysuje w odpowiednim miejscu morze, góry, zaznacza kropką swoje miasto
  3. Dla dzieci pięcioletnich: zapamiętywanie nazw „Tatry, Bieszczady, Karkonosze, Pieniny” - odszukiwanie ich na mapie
  4. „Od gór do morza” - zabawa ruchowo naśladowcza, rodzic wymienia miejsca a dziecko wykonuje odpowiednie ruchy (góry-wspinaczka, miasto-spacer i rozglądanie się, morze-pływanie)

07.05.2020r (czwartek)

  1. „Tańcząca woda” - ćwiczenia oddechowe, do pojemnika z woda wkładamy plastikowy kubek, następnie zanurzamy w wodzie słomkę i wdmuchujemy powietrze robiąc bąbelki
  2. Praca plastyczna „Miasto i wieś” - dzielimy karton na dwie połowy, następnie po jednej stronie rysujemy charakterystyczne przedmioty i obiekty które kojarzą się z miastem a po drugiej stronie te które kojarzą się z wsią
  3. Dla dzieci pięcioletnich: dziecko rysuje na kartonie przedmioty których nazwy rozpoczynają się literą A, następnie dzieli słowa na sylaby
  4. „Na górskim szlaku”- zabawa rozwijająca spostrzegawczość, dziecko odnajduje przyczepione w rożnych częściach mieszkania czerwone karteczki ze strzałkami i porusza się wg wskazówek. Wyjaśnia oznaczenia szlaków górskich (wykorzystanie różnych kolorów)

06.05.2020r. (środa)

  1. Zabawa „Wysokie góry”- zabawa konstrukcyjna przy użyciu klocków dostępnych w domu
  2. Zabawa matematyczna „Stopniowanie wielkości” - dziecko rysuje na kartonie góry ( z zachowaniem odpowiednich kolorów) w kolejności rosnącej i malejącej, następnie przelicza góry w każdym rzędzie i rysuje tyle kropek obok każdego rzędu, ile gór udało się narysować
  3. Dla dzieci pięcioletnich: Oglądanie oraz samodzielne rysowanie herbu miasta Tomaszowa Mazowieckiego
  4. Układanie z guzików sylwety litery A

05.05.2020r (wtorek)

  1. Oglądanie (internet, albumy, pocztówki) ilustracji przedstawiających góry, wspólne omawianie ich wyglądu
  2. Praca plastyczna „Moje góry” - dziecko maluje farbami (kolor szary i biały) wytłaczanki do jajek (odwrócone szpicem do góry), następnie przykleja na karton pomalowany wcześniej na zielono lub wyklejony zieloną bibułą
  3. Dla dzieci pięcioletnich: „Pomyśl i policz”- podział nazw swojej miejscowości na sylaby, przeliczanie sylab, utrwalanie nazwy swojego adresu
  4. Rysowanie na kartonie kolorowymi kredkami znaku graficznego litery A

04.05.2020r. (poniedziałek)

  1. „Poznajemy naszą miejscowość” - spacer w pobliżu miejsca zamieszkania, zapamiętanie swojego adresu.
  2. Praca plastyczna „Widok z mojego okna” - rysujemy na kartonie to co widzimy za oknem swojego pokoju
  3. Oglądanie dowolnego filmu dokumentalnego o Tomaszowie Mazowieckim (you tube)
  4. Dla dzieci pięcioletnich: Narysuj dowolne ważne miejsce swojej miejscowości oraz ozdób ramką ze szlaczków literopodobnych
  5. Zapoznanie ze znakiem graficznym litery A drukowanej

30.04.2020r. (czwartek)

  1. Słuchanie oraz nauka piosenki „Mam zasady na odpady” Rozmowa z dzieckiem na temat konieczności segregowania odpadów
  2. Praca plastyczna „Segregacja” - dziecko rysuje 4 plamki obok siebie w kolorach czerwony, niebieskim, żółtym i zielonym, następnie pod każdą plamką przykleja po trzy przedmioty wycięte z gazet, które można wrzucic do pojemników w podanych kolorach
  3. Zabawa gimnastyczno naśladowcza przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, palce”
  4. Dla dzieci pięcioletnich: dzielenie na sylaby podanych słów (koszyczek, laleczka, samochód, motylek, pacynka, kokarda) – przeliczanie sylab w wyrazach

29.04.2020r (środa)

  1. Zakładamy domową rabatkę. Dziecko sadzi w doniczce nasiona dowolnego kwiatka. Pamięta o konieczności podlewania.
  2. Praca plastyczna „Konewka” - dziecko wykleja sylwetę konewki małymi kawałkami papieru kolorowego
  3. Zabawa matematyczna „Stopniowanie” - dziecko rysuje na kartonie 5 kwiatków w kolejności rosnącej oraz malejącej
  4. Dla dzieci pięcioletnich: ćwiczenia emisyjne na zgłoskach (wi,wo,wu, wo, ) dziecko wymawia kilkakrotnie każdą zgłoskę oraz rysuje przedmioty rozpoczynające się podanymi zgłoskami

28.04.2020r. (wtorek)

  1. Oglądanie filmu „Niezwykła podróż kropelki” - omówienie filmu wraz z rodzicem
  2. Praca plastyczna „Dwie krople” - dziecko rysuje na kartonie dwie krople, jedna z nich będzie wesoła i pokolorowana na niebiesko, druga smutna i pokolorowana na szaro, minki smutna i wesoła będą wyklejone plasteliną
  3. Zabawa paluszkowa „Deszczyk” - dziecko stuka paluszkami o stół, najpierw powoli a następnie coraz szybciej naśladując odgłos deszczu (czynność powtarzamy 5 razy)
  4. Dla dzieci pięcioletnich: układanie z tasiemki lub sznurka, kształtu litery W

27.04.2020r. (poniedziałek)

  1. Rozmowa z dzieckiem na temat „Komu i do czego potrzebna jest woda”
  2. Praca plastyczna „Kropla wody” - dziecko rysuje na kartonie dużą kroplę, następnie stempluje jej powierzchnię palcem zanurzonym w różnych odcieniach niebieskiej farby

     3.Zabawa matematyczna „Porównywanie” - dziecko rysuje odpowiednią ilość małych  kropelek wg wzoru (2 i 5, 3 i 4, 1 i 2, 4 i 2) następnie obrysowuje niebieską    kredką większy zbiór  kropelek

  1. Dla dzieci pięcioletnich: zapoznanie ze znakiem graficznym litery W, rysowanie szlaczków literopodobnych do poznanej litery

24.04.2020r (piątek)

  1. Oglądanie dowolnego filmu edukacyjnego o zwierzętach wiejskich (you tube) Rozmowa na temat „Które zwierzę podoba mi się najbardziej i dlaczego
  2. Praca plastyczno techniczna „Pacynka” - wykonanie pacynki ulubionego zwierzaka wiejskiego ze skarpetki
  3. Zabawa ruchowo naśladowcza przy piosence „Stary Donald Farmę miał” - dziecko porusza się w rytm muzyki oraz naśladuje ruchy i odgłosy zwierząt słyszanych w piosence
  4. Dla dzieci pięcioletnich: układanie z guzików kształty litery M, B, A

23.04.2020r. (czwartek)

  1. Słuchanie wiersza

W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam

a w budzie siedzi piesek, nie lubi gdy jest sam

W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią

a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą

A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom

gdy wrócą już z pastwiska, to muczą piosenkę swą

  1. Praca plastyczna – dziecko rysuje na kartonie wszystkie zwierzęta które pojawiły się w wierszu a następnie wykleja je rozcierana plasteliną
  2. Słuchanie nagrań zwierząt wiejskich (you tube) oraz naśladowanie ich
  3. Dla dzieci pięcioletnich: dzielenie nazw zwierząt na głoski i sylaby (owca, kot, krowa, koń, koza, kura)

22.04.2020r (środa)

  1. Zabawa „Układamy zdania” - dziecko wypowiada zdania zawierające następujące słowa (kura, pies, kot, krowa, kogut) następnie rodzic zapisuje zdania na kartce
  2. Zabawa „Jem jak zwierzątko” - rodzic układa dziecku na talerzyku dowolny produkt spożywczy następnie dziecko musi go zjeść bez użycia rąk.
  3. Praca plastyczno techniczna „Zwierzę wiejskie z butelki” - dziecko wraz z rodzicem próbuje przerobić butelkę plastikową na dowolne zwierzę wiejskie, przyklejając potrzebne elementy lub malując butelkę
  4. Dla dzieci pięcioletnich: nauka pisania własnego imienia używając kolorowych kredek

21.04.2020r. (wtorek)

  1. Słuchanie oraz nauka piosenki Stary Donald farmę miał” (you tube)
  2. Karta pracy (narysuj lub wydrukuj z internetu) „Połącz w pary mamę i dziecko” - krowa, owca, kura, koń, świnia, źrebak, cielę, jagnię, kurczątko, prosię
  3. Praca plastyczna „ Moja zagroda” - dziecko rysuje na kartonie zagrodę, następnie przykleja wewnątrz sylwety zwierząt wiejskich wycięte z gazety lub wydrukowane, dorysowuje staw, trawę, słońce, chmury, drzewa
  4. Zabawa matematyczna „Paluszki” - dziecko przelicza swoje palce swoich dłoni, odrysowuje je na kartonie, wycina a następnie przykleja w kolejności rosnącej a następnie w kolejności malejącej
  5. Dla dzieci pięcioletnich: wymawianie połączeń samogłosek ze spółgłoską – am, em, om, um, im, ma, me, mi, mo, mu (powtarzamy kilkakrotnie)

20.04.2020r. (poniedziałek)

  1. Odgadywanie zagadek
  • W oborze spokojnie stoi, kiedy gospodyni ją doi
  • Może być czarna, biała, bordowa, już każdy wie że to jest....
  1. Wykonanie ilustracji do zagadki
  2. Zabawa ruchowa z domownikami „Jakim jestem zwierzęciem” - dziecko naśladuje ruchem i odgłosem wybrane zwierzę z wiejskiego podwórka, następnie domownicy odgadują co to za zwierzę
  3. Praca plastyczna – odpowiedz i narysuj...
  • zwierzę wiejskie które ma pióra
  • zwierzę wiejskie które ma rogi
  • zwierzę wiejskie które ma cztery nogi
  • zwierzę wiejskie które ma dwie nogi, pióra i doskonale pływa
  1. Dla dzieci pięcioletnich: Zapoznanie ze znakiem graficznym litery M, rysowanie na kartonie szlaczków litero podobnych do litery M

17.04.2020r. (piątek)

  1. Ćwiczenie gimnastyczne kształtujące równowagę (Spacer po linie) – rodzic układa na podłodze sznurek następnie dziecko stara się przejść po nim nie tracąc równowagi. Czynność powtarzamy kilka razy
  2. Praca plastyczno – techniczna „Rękodzieło” - wykonanie wraz z rodzicami masy solnej a następnie ulepienie z niej następujących kształtów: serce, księżyc, gwiazdka, koło. Po wyschnięciu malujemy wszystkie przedmioty.
  3. Praca plastyczna „Stempelki” - razem z rodzicami dziecko robi stemple z ziemniaków które odciska w kolorowych farbach a następnie tworzy z nich mozaikę zapełniając całą powierzchnię kartki
  4. Dla dzieci pięcioletnich: rysowanie dowolnych szlaczków bez odrywania dłoni od kartki

16.04.2020r. (czwartek)

  1. Zabawy gimnastyczne kształtujące prawidłową postawę ciała (skłony naprzemienne, pajacyki, podskoki na jednej nodze)
  2. Zabawa matematyczna „Stopniowanie” - dziecko wybiera 5 ulubionych zabawek a następnie układa je od najmniejszej do największej a następnie rysuje je na kartonie w tej samej kolejności
  3. Zabawa emocyjna - dziecko rysuje na kartonie dwie buźki (wesołą i smutną), koloruje je oraz wycina, następnie podnosi na zmianę do góry każdą buźkę i opowiada  jakie sytuacje sprawiają że pojawiają się takie minki
  4. Dla dzieci pięcioletnich – próba pisania litery B po śladzie a następnie samodzielnie, następnie dziecko układa np. z włóczki kształt litery B

15.04.2020r. (środa)

  1. Słuchanie piosenki „Zielona wiosna”, Kle kle boćku” - zabawy ruchowo naśladowcze przy piosence
  2. Praca plastyczna – dziecko rysuje na kartonie wszystkie zwierzęta które pojawiły się w piosence oraz wykleja je plasteliną
  3. Praca plastyczna – układamy sylwetę ptaka z figur geometrycznych
  4. Dla dzieci pięcioletnich: zapoznanie ze znakiem graficznym litery B, rysowanie przedmiotów rozpoczynających się poznaną literą

14.04.2020r. (wtorek)

  1. Zabawa ruchowa z elementami równowagi „Przenieś jajko” – dziecko trzyma w ręku łyżkę na której umieszcza jajko, następnie spaceruje między pokojami starając się nie upuścić jajka. Ćwiczenie powtarza kilka razy w ciągu całego dnia
  2. Oglądanie filmu pt.”Wywiad z bocianem"– dziecko odpowiada na pytania dot. filmu
  • dokąd odlatują bociany na zimę
  • jak się nazywa dom bociana
  • kiedy bociany wracają do Polski
  • gdzie lubią spacerować bociany
    1. Dla dzieci pięcioletnich: dzielenie na sylaby i na głoski nazw ptaków (słowik, kukułka, bocian, skowronek, dudek)

10.04.2020r. (piątek)

  1. „Prezenty dla rodziców” - praca plastyczna, dziecko rysuje na kartonie dwa duże serca które wycina , następnie robi z bibuły małe kulki którymi wykleja serca. Po wykonaniu pracy dziecko wręcza rodzicom serca.
  2. Zapoznanie dzieci z kwietniowym powiedzeniem „Kwiecień plecień bo przeplata, trochę zimy trochę lata” - wykonanie ilustracji do powiedzenia
  3. „Moja pisanka” - dziecko rysuje na kartonie kształt jajka a następnie wykleja go wcześniej pomalowanymi i pokruszonymi skorupkami jajka
  4. Dla dzieci pięcioletnich : rodzic drukuje lub wycina dziecku z gazety dowolny fragment tekstu w którym zadaniem dziecka jest wyszukanie i podkreślenie litery A

09.04.2020r. (czwartek)

  1. Praca plastyczna „Mój portret” - dziecko stawia przed sobą lusterko oraz patrząc na swoje odbicie rysuje 3 swoje portrety (radosny, smutny, wystraszony)
  2. „Papierowe spaghetti” - dziecko stara się wyciąć z kartonu jak najdłuższy pasek papierowy, następnie wybiera kilka dowolnych pasków i przykleja je na kartonie w kolejności od najdłoższego do najkrótszego
  3. Wykonanie wraz z domownikami stroika Wielkanocnego lub innego akcentu dekoracyjnego związanego ze świętami Wielkanocnymi
  4. Dla dzieci pięcioletnich : układanie z tasiemki lub grubej nitki kształtu litery A i przyklejenie go na kartonie

08.04.2020r. (środa)

  1. Zabawa matematyczna „Określanie liczebności” - dziecko rysuje 4 pary zbiorów z następującą liczbą dowolnych elementów: 4 i 2, 6 i 1, 3 i 7, 5 i 8 a następnie na niebiesko obrysowuje zbiór z mniejszą liczbą elementów a na pomarańczowo zbiór z większą liczbą elementów
  2. „Moje puzzle” - dziecko wybiera dowolny obrazek A4 z gazety lub wydrukowany w kolorze, związany z tematyką świąt Wielkanocnych (pisanka, bazie, zajączek, kurczaczki, baranek itp.), tnie go na 8 nierównych części a następnie składa w całość i przykleją na kartonie
  3. Dla dzieci pięcioletnich : ćwiczenia emisyjne na zgłoskach (di do, du, wi, wo, wu) – dziecko wymawia kilkakrotnie każdą sylabę oraz rysuje przedmioty rozpoczynające się podanymi sylabami

07.04.2020r. (wtorek)

  1. „Budki lęgowe dla ptaków” - rodzic opowiada dziecku co to jest budka lęgowa, dziecko buduje z dowolnego pudełka budkę dla ptaków oraz rysuje, koloruje i wycina dowolnego ptaka którego umieszcza w budce a następnie dokłada gniazdko które zostało zbudowane w poniedziałek 06.04.
  2. Słuchanie oraz nauka piosenki „Kle kle boćku” Zabawa naśladowcza przy piosence.
  3. Dla dzieci pięcioletnich : zapoznanie dzieci ze schematem litery A, rysowanie na kartonie wielkiej litery A w wielu kolorach z uwzględnieniem stopniowania (od najmniejszej do największej tj A A A A A )

06.04.2020r. (poniedziałek)

  1. „Kolorowe piórka” - zabawa badawcza – określanie przez dziecko wyglądu piórka oraz za pomocą wrażeń dotykowych dziecko opisuje jakie ono jest (miękkie, twarde, delikatne itp.) Następnie badamy razem z dzieckiem jak zachowuje się piórko i kamyk po wrzuceniu do wody. Doświadczenie rysujemy na kartce.
  2. Praca plastyczna „Gniazdko) – dziecko buduje gniazdko z dostępnych w domu materiałów (zapałki, wykałaczki, plastelina itp.)
  3. Oglądanie filmu zamieszczonego na stronie przedszkola. Praca plastyczna „Mój przyjaciel ser” - dziecko rysuje ser żółty w trzech różnych kształtach a następnie dorysowuje im oczy, nos, uśmiech, ręce, nogi (można dodać coś od siebie np.. buty, kapelusz itp)
  4. Dla dzieci pięcioletnich :budowanie schematu słów ADA, BALON, WAZON, ANANAS - dziecko dzielą słowa na sylaby i na głoski

03 kwiecień (piątek)

  1. „Jakie to jest” - dziecko wyszukuje w domu 6 przedmiotów, następnie określa które z nich są miękkie a które twarde, następnie dzieli je na w.w. grupy i rysuje na kartce dwa zbiory. W pierwszym zbiorze dziecko rysuje wybrane przedmioty twarde a w drugim miękkie. Obok zbioru z przedmiotami twardymi dziecko rysuje kamień, a obok zbioru z przedmiotami miękkimi rysuje misia.
  2. Ćwiczenia oddechowe „Wyścigi chusteczek” - układamy na stole chusteczki, następnie staramy się je zdmuchnąć ze stołu,. Wygrywa ta osoba której chusteczka jako pierwsza upadnie na podłogę.
  3. Dla dzieci pięcioletnich: karta pracy – rysowanie przedmiotów których nazwy ropoczynają się podanymi sylabami (ma, la, ba, ta, ko, wo, so, ro, mi, wi)

02 kwiecień (czwartek)

  1. Zabawa matematyczna „Kolorowe zbiory” - dziecko tworzy zbiory z przedmiotów które ma w domu, w czterech kolorach (czerwony, zielony, żółty, niebieski) .Następnie na kartce rysuje plamki w w.w.kolorach i przy każdym kolorze rysuje tyle kropek ile przedmiotów w danym kolorze udało się znależć
  2. Ćwiczenia gimnastyczne kształtujące prawidłową postawę ciała – pajacyki, skłony naprzemienne, podskoki na jednej nodze, zabawa przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, palce”
  3. Dla dzieci pięcioletnich: rysowanie dowolnych szlaczków z uwzględnieniem kierunku tzn. od lewej do prawej strony kartki, i od góry do dołu kartki

01 kwiecień (środa)

  1. Słuchanie wiersza „Dyzio marzyciel” - odpowiadanie na pytania dotyczące wiersza oraz dziecko opowiada i rysuje  swoje marzenie
  2. Zabawa ruchowo naśladowcza do piosenki „Praczki”, rozmowa na temat czystości, do czego służy pralka, rysujemy pralkę i kolorujemy ją
  3. Dla dzieci pięcioletnich: rysowanie synchroniczne (oburęczne) prostych wzorów w powietrzu np. serce, słońce, kwadrat, drzewo, uśmiech

31 marzec (wtorek)

  1. Dzień z matematyką „Korale dla mamy” - układamy i powtarzamy rytmy w określonych kolorach np. koła w kolorach czerwony, zielony, żółty, niebieski, pomarańczowy. Następnie powtzrzamy układ tworząc sznur korali
  2. Zabawa ruchowo naśladowcza „Jestem jak...” - dziecko naśladuje ruchem np. kota, samochów, drzewo, żabę, węża itp.
  3. Dla dzieci pięcioletnich: rysowanie figur geometrycznych bez odrywania ręki.

30 marzec (poniedziałek)

  1. Praca plastyczna „Rozcieranka plastelinowa” : dziecko rysuje na kartonie tęczę a następnie wypełnia jej powierzchnię rozcieraną plasteliną
  2. Zabawy ruchowo naśladowcze przy wybranych utworach muzycznych dla dzieci: „Kaczuszki”, „A ram sam sam”, „Kle kle boćku”
  3. Dla dzieci pięcioletnich: Nauka pisania własnego imienia po śladzie a następnie samodzielnie.

27 marzec (piątek)

  1. Słuchanie bajki „Czerwony Kapturek” -odpowiedzi na pytania dotyczące bajki. Następnie dziecko rysuje wybraną postać, wycina ją i przyczepia do np. patyczka od szaszłyka tworząc kukiełkę
  2. „Moja cebulka, mój szczypiorek” - wieczko słoika owijamy gazą lub bandażem, następnie wlewamy do słoika wodę, cebulę umieszczamy na materiale tak aby była lekko zanurzona w wodzie

Dla dzieci 5-letnich: głoskowanie i przeliczanie głosek w słowach (mama, dom, lalka, auto, pies, Ola, Tomek

26 marzec (czwartek)

  1. „Najpiękniejsi rodzice” - zarówno dziewczynki jak i chłopcy zapraszają swoich rodziców do stworzonego przez siebie zakładu kosmetyczno fryzjerskiego aby zadbać o wygląd zewnętrzny rodziców i podarować im chwilę relaksu
  2. Praca plastyczna, ilusrtacja do piosenki „Maszeruje wiosna”
  3. Dla dzieci pięcioletnich: wymawianie połączeń samogłosek ze spółgłoską m (wydłużone) mma, mme, mmo, mmi, mmu, amm, emm, omm, umm, imm, mmam, mmem, mama, meme, mimi

25 marzec (środa)

  1. Praca plastyczna „Zagadki rysowanki” – dziecko samodzielnie rysuje odpowiedzi do zagadek :

Żółte i gorące,
na błękitnym niebie.        (SŁOŃCE)
Ogrzewa Ziemię,
zwierzęta i Ciebie.

Kolorowa wstęga
na niebie się mieni          (TĘCZA)
utkana jest z deszczu
i słońca promieni.

 Kiedy pada to mokre
 ulice są i drzewa.             (DESZCZ)
 Wtedy pod parasol
 koniecznie schronić się trzeba.

  1. Zabawa matematyczna „Zagadkowe rytmy” - odpowiedzi do zagadek tworzą rytm, rysujemy kolejno słońce, tęczę, deszcz i powtarzamy 5 razy tworząc rytm
  2. Dla dzieci 5-letnich: rozpoznawanie pierwszych głosek w następujących wyrazach (słońce, mama, rower, okno, papuga) oraz rysowanie przedmiotów które rozpoczynają się takimi samymi głoskami jak te wymienione

24 marzec (wtorek)

  1. Praca plastyczna „Paluszkowa pogoda” - wykonanie ilustacji do powiedzenia „Kwiecień plecień bo przeplata, trochę zimy, trochę lata” - dziecko maluje tylko przy użyciu paluszków zanurzanych w farbie
  2. Słuchanie oraz nauka i zabawa przy piosence „Maszeruje wiosna”
  3. Dla dzieci 5-letnich: dziecko odrysowuje na kartonie 3 koła różnej wielkości i wypełnia je kreskami pionowymi, poziomymi i ukośnymi.

23 marzec (poniedziałek)

  1. „Moja Marzanna” - wykonanie małej Marzanny z dostępnych w domu materiałów
  2. Zabawa „Co by było gdyby..” - dziecko odpowiada na pytania zadawane przez rodzica

Co by było gdyby....

  • słońce miało kolor czarny
  • z nieba spadały cukierki
  • ludzie chodzili tyłem
  • krowa dawała wodę zamiast mleka
  1. Dla dzieci 5-letnich: rysowanie na kartce szlaczków literopodobnych

20 marzec (piątek)

  1. Słuchanie ze zrozumieniem baśni Charlsa Perrauy „Kot w butach”, odpowiadanie na pytania dotyczące baśni, wykonanie ilustracji do słuchanej baśni
  2. Gimnastyka wraz z domownikami przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, palce”
  3. „Makaroniki” - dziecko tnie na paski dowolną gazetę na jak największą ilość cienkich pasków.
  4. Zabawa matematyczna "Zmierz swój ręcznik"- dziecko za pomocą buta, pilota od TV i innego dowolnego przedmiotu następnie rysuje ręcznik oraz przedmioty, których użyło się do mierzenia. Obok każdego przedmiotu dziecko rysuje tyle kropek ile razy dany przedmiot został użyty.

19 marzec (czwartek)

  1. Karta pracy „Wyklejanka – wydzieranka” : dziecko rozdziera na drobne kawałki papier kolorowy w wielu kolorach, następnie wykleja papierkami dowolny obrazek z kolorowanki, wydruku lub narysowany przez rodzica lub własnoręcznie przez dziecko.
  2. Zabawa rytmiczno-naśladowcza do piosenki „Muzykanci Konszabelanci”.
  3. "Kolorowe kanapki"- przygotowanie samodzielnie kanapek z wykorzystaniem jak największej ilości kolorowych produktów spożywczych.

18 marzec (środa)

  1. Słuchanie wiersza J. Tuwima „Lokomotywa” - dziecko odpowiada na pytania dotyczące wiersza oraz wykonuje ilustracje do wiersza.

  2. Karta pracy - „Wycinanki” : rysujemy na kartonie 4 dowolne przedmioty np. serce, wazon, kwiatek, balonik. Dziecko wycina rysunki starając się wycinać po narysowanej linii.

  3. Dziecko rysuje na kartce A4 dowolne 3 szlaczki i wykleja je np. fasolą, makaronem, ziarnami kukurydzy lub guzikami.

17 marzec (wtorek)

  1. Dzień z matematyką – rysujemy cztery pary zbiorów, w każdym zbiorze dziecko rysuje elementy wg podanego schematu:

    1koło – 3koła

    2koła – 3 koła

    3koła – 4koła

    4koła – 1koło

        Następnie w każdej parze na zielono skreślamy zbiór z mniejszą ilością kół.

     2. "Moje puzzle"- dziecko rysuje lub koloruje dowolny obrazek A-4, następnie rodzic tnie go na 8-10 elementów. Zadaniem dziecka jest złożenie go w całość i naklejenie ma kartonie.

16 marzec (poniedziałek)

  1. O rybaku i złotej rybce” - słuchanie ze zrozumieniem, wykonanie ilustracji do słuchanej baśni

  2. Karta pracy - dziecko rysuje i koloruje na kartonie figury geometryczne wg podanego schematu:

    trzy czerwone kwadraty, jeden niebieski trójkąt, dwa zielone koła, cztery pomarańczowe prostokąty